Sabtu, 21 Januari 2012

contoh announcement menarik

yuk.. kita belajar sedikit tentang text pengumuman... let's go..

Announcement
It is a short text. It conveys meaning. We put or we find it on a board to let everybody knows the information in certain places.
(pengumuman)
(Ini adalah teks singkat. Ini menyampaikan makna. Kami menempatkan atau kita menemukannya di papan untuk membiarkan semua orang tahu informasi di tempat-tempat tertentu).
Example: 
Announcement
This Thursday, 17th of August in the Independence day. Don’t miss the Independence Day Festival! The festival begins at 08.00 in every district in the Bandung city. Gather in front of our school at 07.30 to see the parade with the principal. Don’t miss it! And join many contests at school. Free registration, full of prizes! 
(contoh): 
(pengumuman Ini Kamis, 17 Agustus di hari Kemerdekaan. Jangan lewatkan Festival Hari Kemerdekaan! Festival ini dimulai pukul 08.00 di setiap distrik di kota Bandung. Berkumpul di depan sekolah kami pada pukul 07.30 untuk melihat parade dengan kepala sekolah. Jangan lewatkan! Dan bergabung banyak kontes di sekolah. Gratis pendaftaran, penuh hadiah!)
Announcement 
We are announcing to day that we are bringing the Milestone and Ever Green brands even closer together . effective Desember 18th, 2010, our official will be: 
GREEN MILES WEST
The substitution of “west” in our name replacing “California” in the result of an agreement we reached with the California Gardening association, following a protest over the original use of “California” in our name. We hope this does not create any confusion among our loyal consumers. While this represents a change from our initial name introduction, it does not change the quality of products we offer our consumers . (pengumuman)
(Kami mengumumkan hari itu kami membawa Milestone dan merek Pernah Hijau lebih dekat bersama-sama. efektif Desember 18, 2010, resmi kami akan:
HIJAU KILOMETER BARAT
Substitusi dari "barat" dalam nama kita mengganti "California" di hasil kesepakatan kami sampai dengan California Berkebun asosiasi, menyusul protes atas penggunaan asli dari "California" dalam nama kita. Kami berharap ini tidak menimbulkan kebingungan di kalangan konsumen setia kami. Sementara ini merupakan perubahan dari pengenalan nama awal kita, itu tidak mengubah kualitas produk yang kami tawarkan konsumen kami.)

2 komentar: